Δεν διορίζουν εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία και αναθέτουν στον τακτικό διδάσκοντα κάθε τάξης 25-27 παιδιών να καταρτίζει και το εξατομικευμένο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών ΑμεΑ.
Την παραπάνω κυνική ομολογία έκανε σήμερα ο Γενικός Διευθυντής Ειδικής Εκπαίδευσης του Υπ. Παιδείας στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Θεμάτων για Άτομα με Αναπηρία.
Η συνεδρίαση έγινε δύο μόλις μήνες μετά από εκείνη της 23ης Ιουλίου 2025, με το ίδιο θέμα και με εισηγητή τον ίδιο Γενικό Γραμματέα του Υπ. Παιδείας κ. Παπαδομαρκάκη. Η Θεανώ Φωτίου επισήμανε ότι δεν προέκυψε κανείς προφανής λόγος για την εκ νέου πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα, πλην της επικοινωνιακής προβολής πρόσφατων νομοθετημάτων της κυβέρνησης. Και ζήτησε, όταν γίνονται αυτές οι συνεδριάσεις να παρίστανται οι Ομοσπονδίες των ΑμεΑ και των Γονιών Παιδιών ΑμεΑ ώστε, πέραν των εισηγήσεων του Υπουργείου, να εκτίθεται και η πραγματική ισχύουσα κατάσταση. Και η βουλεύτρια συνέχισε: Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι, παρά τις μεγαλοστομίες των εισηγητών, η συμπεριληπτική εκπαίδευση των ανάπηρων παιδιών, όχι μόνο δεν προχωρά, αλλά, όπως πολύ σωστά είχαμε επισημάνει ως Νέα Αριστερά και πριν την ψήφιση του τελευταίου ν. 5224/25 την 1η Αυγούστου, ωθούνται τα ανάπηρα παιδιά αποκλειστικά στην ειδική αγωγή ή στα ιδιωτικά σχολεία. α
Σε απάντηση αυτών ακριβώς των επισημάνσεων αποκαλύφθηκε η άθλια τακτική του Υπουργείου: Επειδή τα ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις 28.000 αιτήσεις παιδιών με αναπηρία και επειδή η κυβέρνηση αρνείται να προσλάβει επιπλέον προσωπικό και να πολλαπλασιάσει τα Κέντρα, το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι είναι λάθος να εξαρτώνται τα ανάπηρα παιδιά μονίμως από έναν εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υποστήριξης. Πρέπει δήθεν να ακολουθούν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε παιδί που θα το εκπονεί καθημερινά μόνος του ο τακτικός διδάσκων ο οποίος έχει την ευθύνη της τάξης των 25-27 παιδιών.
Πέραν τούτου η Θ. Φωτίου έθεσε δύο συγκεκριμένα ερωτήματα στον Γενικό Γραμματέα:
- Πόσες και ποιες από τις τάξεις ένταξης που αποφασίστηκε να ιδρυθούν με την ΚΥΑ η οποία δημοσιεύτηκε στις 23 Ιουλίου 2025 και ανέφερε αναλυτικά ο Γενικός Γραμματέας έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν σήμερα;
- Έχει εκδοθεί κάποια από τις Υπουργικές ή κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για να εφαρμοστεί ο ν. 5224 που ψηφίστηκε την 1η Αυγούστου 2025 και του οποίου τις διατάξεις επίσης εξέθεσε αναλυτικά ο εισηγητής ως μείζονα μεταρρύθμιση; Να επισημανθεί ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση είχε καταδικάσει το σχετικό άρθρο ως βλαπτικό για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των παιδιών ΑμεΑ που οφείλει να είναι ο σταθερός στόχος κάθε θεσμικής αλλαγής.
Ο Γενικός Γραμματέας δεν απάντησε σε καμία από τις ερωτήσεις, προφανώς επειδή κανένα τμήμα ένταξης δεν λειτουργεί ακόμη και καμιά δευτερεύουσα νομοθεσία του ν. 5224/245 δεν έχει εκδοθεί. Κατέρρευσε, έτσι, κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης να δείξει ότι με νόμους και ΚΥΑ αντιμετωπίζει πραγματικά το πρόβλημα της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία.
Η βουλεύτρια της Νέας Αριστεράς έθεσε επίσης και το επίκαιρο θέμα της χθεσινής εισόδου των ΜΑΤ, με εντολή του Πρύτανη, στη Σχολή Αρχιτεκτόνων για διάλυση της κατάληψης που είχε αποφασίσει ευρεία Γενική Συνέλευση των φοιτητών και την οποία στήριζαν πολλοί κοσμήτορες σχολών του Πολυτεχνείου. Φυσικά και σε αυτή την παρατήρηση ο Γενικός Γραμματέας απάντησε με σιωπή.