Εισερχόμενα
Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Αθηνών της Νέας Αριστεράς, Νάσου Ηλιόπουλου προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε δημοτικά σχολεία της Α’ Διεύθυνσης Αθήνας, μια πρακτική που αποτυπώνει την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης από την κυβέρνηση.
Ο υφυπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Βλάσης επέλεξε την πλήρη υπεκφυγή, αποφεύγοντας να απαντήσει στο βασικό ερώτημα: γιατί η κυβέρνηση επιμένει σε μια αντιπαιδαγωγική πολιτική που διαλύει σχολικές τάξεις στη μέση της χρονιάς;
Ο κ. Βλάσης επικαλέστηκε ξανά τους “αντικειμενικούς αριθμούς” του κατώτατου 15 και ανώτατου 25 μαθητών ανά τάξη. Με αυτή τη λογική, η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει τις συγχωνεύσεις ως φυσικό φαινόμενο.
Όμως:
- Τα τμήματα με παράλληλη στήριξη προβλέπεται να έχουν λιγότερους μαθητές από 24.
- Η αλλαγή δασκάλου και τμήματος στα τέλη Οκτωβρίου είναι εκπαιδευτικό σοκ για παιδιά δημοτικού.
Αντί να αναλάβει την ευθύνη για τα 700 κενά στην Α’ Διεύθυνση, ο υφυπουργός επέλεξε το αδιανόητο: να αφήσει αιχμές για εκπαιδευτικούς που παίρνουν άδειες. Ταυτόχρονα αμφισβήτησε τον αριθμό των κενών, χωρίς να μπορεί να απαντήσει πόσα είναι.
Ο κ. Ηλιόπουλος απάντησε ότι “η κυβέρνηση δεν ντρέπεται να λέει ότι φταίνε οι εκπαιδευτικοί για τα κενά, οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν γονικές άδειες. Αυτό είναι το επιχείρημα σας για τα κενά”.
“Δεν κάνετε παιδαγωγική, κάνετε logistics. Βλέπετε αποθήκες και νούμερα. Δεν βλέπετε παιδιά και εκπαιδευτικές ανάγκες”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ηλιόπουλος ζήτησε εκ νέου απαντήσεις για τα γεγονότα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας, όπου γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές βρέθηκαν αντιμέτωποι με ΜΑΤ και ΟΠΚΕ, με χρήση χημικών.
Η μόνη απάντηση του υφυπουργού ήταν ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν δίνει εντολές στην Αστυνομία, αποφεύγοντας κάθε ουσιαστική τοποθέτηση για την πρωτοφανή εικόνα παιδιών δημοτικού να γίνονται στόχος από δυνάμεις καταστολής. Καμία ευθύνη, καμία εξήγηση.
Τέλος, ο κ. Ηλιόπουλος κάλεσε την κυβέρνηση:
- Να καλύψει άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς,
- Να ακυρώσει τις αντιπαιδαγωγικές επιλογές των συγχωνεύσεων.

