Στον δεύτερο μεγαλύτερο πληθυσμιακά Δήμο της Βόρειας Ελλάδας, στο Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου, το 2025 μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων κάνουν μάθημα σε υπόγειες ή ημιυπόγειες αίθουσες, χωρίς φυσικό φως, χωρίς επαρκή εξαερισμό, δίπλα σε λεβητοστάσια και αποθήκες.
Η πολυδιαφημισμένη “αναβάθμιση” της σχολικής στέγης αποδεικνύεται βιτρίνα: πίσω από τις κορδέλες εγκαινίων και τα μεγάλα λόγια, τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχότερων στρωμάτων μαθαίνουν γράμματα κάτω από το έδαφος.
Στις ανθυγιεινές και επικίνδυνες υπόγειες αίθουσες, στοιβάζονται τόσο τα νήπια -συστεγάζονται νηπιαγωγεία στα υπόγεια του 2ου Γυμνασίου Ελευθερίου Κορδελιού και του 7ο Δημοτικού-, όσο και τους οι μαθητέςκαι μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων -Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου, που περιμένουν την αναβάθμισή τους σε Ωνάσεια Σχολεία. Το ίδιο και για τον μαθητικό πληθυσμό του 6ο Γυμνάσιου και 3ου ΓΕΛ Ευόσμου, ενώ οι γονείς καταγγέλουν ότι ανοίγουν νέα τμήματα στο υπόγειο του 2ου ΓΕΛ Ευόσμου-. Όταν νωπές είναι οι μνήμες από το τραγικό ατύχημα σε σχολείο των Σερρών, που στοίχισε την ζωή σε 11χρονο μαθητή
Το πρόβλημα της σχολικής στέγης γιγαντώνεται χρονιά με την χρονιά. Η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη είναι πολιτική επιλογή. Όταν η Παιδεία αντιμετωπίζεται ως κόστος, τα παιδιά παραπετιούνται σε υπόγεια.
Η δημοτική αρχή και η κυβέρνηση μοιράζονται την ευθύνη:
Για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ανέγερση νέων σχολικών μονάδων,
Για τις προκατασκευασμένες αίθουσες που έγιναν “μόνιμη λύση”,
Για την τραγική έλλειψη σχεδιασμού και ελέγχων ασφάλειας στα σχολικά κτίρια.
Για να διαφυλαχθεί η υγεία, η σωματική ακεραιότητα και η ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Δυτικής Θεσσαλονίκης, η Νέα Αριστερά απαιτεί:
- Άμεση καταγραφή και δημοσιοποίηση όλων των υπόγειων/ημιυπόγειων αιθουσών διδασκαλίας στον Δήμο.
- Ταχύτατη μεταφορά όλων των μαθητών σε κατάλληλες αίθουσες με επαρκή φωτισμό, εξαερισμό και πυρασφάλεια.
- Έκτακτο σχέδιο ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Ανεξάρτητους ελέγχους ασφάλειας από μηχανικούς, όχι από τους ίδιους φορείς που νομιμοποιούν τα προβλήματα.
- Συμμετοχή γονιών και εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό των έργων και στην εποπτεία των σχολικών υποδομών.
Η Παιδεία είναι καθολικό δικαίωμα και όχι προνόμιο των λίγων και εκλεκτών.