Εντονη κριτική άσκησε η Μερόπη Τζούφη στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο περιλαμβάνει 120 άρθρα. Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς κατήγγειλε τη βιαστική και περιορισμένη διαβούλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσα σε 10 ημέρες και συγκέντρωσε κυρίως αρνητικά σχόλια.
Οπως τόνισε, το νομοσχέδιο «δεν απαντά» στα σημαντικά προβλήματα της εκπαίδευσης, όπως η υποχρηματοδότηση, τα εκπαιδευτικά κενά και τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών. Παράλληλα εξέφρασε την ανησυχία για τη διαρκή διόγκωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε βάρος της δημόσιας, επισημαίνοντας πως με κάθε νόμο της ΝΔ η εκπαίδευση μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα.
Αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το ψηφιακό φροντιστήριο που προβλέπει το σχέδιο νόμου, η βουλευτής Ιωαννίνων υπογράμμισε πως η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να υποκαταστήσει τη διδασκαλία και να εξοικονομήσει πόρους και προσωπικό, σε βάρος των μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Επίσης, εξέφρασε την αντίθεσή της στην παράδοση του επαγγελματικού προσανατολισμού σε οικονομικούς φορείς εκτός εκπαίδευσης, χωρίς τις αναγκαίες επιστημονικές και εκπαιδευτικές διασφαλίσεις.
Μιλώντας για τις διατάξεις που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, κατήγγειλε την κατάργηση των εξετάσεων του ΔΟΑΤΑΠ για αποφοίτους ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών εκτός ΕΕ και την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων χωρίς σαφή ακαδημαϊκά κριτήρια. Παράλληλα, κατέκρινε τη διάταξη που μεταφέρει την απόφαση κατάργησης Τμημάτων ΑΕΙ σε τρεις υπουργούς της κυβέρνησης, παραγκωνίζοντας τις αποφάσεις του Τμήματος, της Συγκλήτου, ακόμα και της ΕΘΑΑΕ.
Κλείνοντας, υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο περιέχει μια σειρά από αρνητικές ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Δε βελτιώνει τη δημόσια εκπαίδευση, αντίθετα ευνοεί για μια ακόμη μια φορά την ιδιωτική», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Και για να αντισταθμίσει την πολιτική αυτή επιλογή της κυβέρνησης, προσπαθεί με προχειρότητες και εντυπωσιασμούς να κρύψει την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που διαρκώς γίνεται χειρότερη για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τις οικογένειές τους».