Με στοχευμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη υπερασπίζεται το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλους, συμπεριλαμβανομένων των κρατούμενων στα σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας.
Σπουδές για κρατούμενο φοιτητή: Θετική έκβαση μετά από πίεση
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η βουλευτής κατέθεσε αναφορά για την περίπτωση φοιτητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ο οποίος, λόγω μεταγωγής σε φυλακή εκτός Αττικής, δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Η παρέμβαση βασίστηκε σε σχετική ανακοίνωση της Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών. Αν και το αίτημα μεταγωγής στις φυλακές Κορυδαλλού είχε αρχικά απορριφθεί, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ενημέρωσε ότι τελικά εγκρίθηκε από την Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών.
Ιδρυση Γενικού Λυκείου στις Φυλακές Κορυδαλλού: Ενα διαχρονικό έλλειμμα
Παράλληλα, η βουλευτής ανέδειξε το διαχρονικό έλλειμμα της απουσίας Γενικού Λυκείου στις φυλακές Κορυδαλλού, καταθέτοντας αναφορά με βάση ψηφίσματα της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά, της ΟΛΜΕ και επιστολή κρατουμένων, με πάνω από 500 υπογραφές. Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η πρακτική της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας είναι νομικά και παιδαγωγικά προβληματική. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη απάντησε ότι στις φυλακές λειτουργούν ήδη τρεις εκπαιδευτικές δομές με 235 εκπαιδευόμενους, ωστόσο η ίδρυση Γενικού Λυκείου απαιτεί εισηγήσεις από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία.
Τι ζητά η Νέα Αριστερά
Οπως τονίζει η βουλευτής Ιωαννίνων, «το να επιτρέπουμε σε νέους ανθρώπους, ακόμη και υπό καθεστώς κράτησης, να συνεχίσουν τη μόρφωσή τους, δεν είναι απλώς υποχρέωση του κράτους δικαίου – είναι δείκτης δημοκρατίας και ανθρωπιάς. Η γνώση ανοίγει δρόμους επανένταξης και κοινωνικής επανασύνδεσης. Δεν κλείνεται πίσω από κάγκελα, δεν εγκλωβίζεται σε γραφειοκρατικά εμπόδια», δήλωσε η Μερόπη Τζούφη.
Στο πλαίσιο αυτό, «η Νέα Αριστερά καλεί τα συναρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν χωρίς καθυστέρηση στην ίδρυση Γενικού Λυκείου στις φυλακές Κορυδαλλού και να διασφαλίσουν ότι κάθε κρατούμενος έχει τη δυνατότητα να σπουδάσει, να μορφωθεί και να χτίσει μια δεύτερη ευκαιρία ζωής».