Η κυβέρνηση υποτιμά τις ζωές των κατοίκων των ακριτικών νησιών και υπονομεύει την ανάπτυξή τους επιτρέποντας υψηλούς ναύλους σε επιδοτούμενα πλοία μεγάλης παλαιότητας.

Το θέμα έφεραν στη Βουλή με ερώτησή τους στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι βουλεύτριες της Νέας Αριστεράς Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου Πέτη Πέρκα και Μερόπη Τζούφη. Η κυβέρνηση υποτιμά τις ζωές των κατοίκων των ακριτικών νησιών και υπονομεύει την ανάπτυξή τους επιτρέποντας υψηλούς ναύλους σε επιδοτούμενα πλοία μεγάλης παλαιότητας.
Από κατοίκους της Λήμνου καταγγέλλεται ότι από 26 Απριλίου 2024 ξεκίνησε το δρομολόγιο Λαύριο-Αγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα που συνδέει το ακριτικό τους νησί με τη Νότια Ελλάδα, με το Aqua Blue, ένα πολύ παλιό πλοίο της Seajets και με αυξημένους τους ναύλους από πέρυσι, ενώ πρόκειται για επιδοτούμενη γραμμή.

Μετά από διαδοχικές προσφυγές, αρχικά στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και στη συνέχεια στο ΣτΕ, πλοιοκτητών που συμμετείχαν στον φετινό διαγωνισμό για την επιδότηση της άγονης αυτής γραμμής, η Seajets κέρδισε τον διαγωνισμό με ένα 50άχρονο πλοίο που φέρει εμφανή τα σημάδια του χρόνου σε όλους τους χώρους.

Το κυριότερο όμως πρόβλημα είναι ότι, παρόλη την επιδότηση, η εταιρεία αύξησε τους ναύλους, πλην εκείνου του καταστρώματος, ακόμη και κατά 50%, όπως στις αριθμημένες θέσεις. Από αρχές Ιουλίου, δε, μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου, στην πλατφόρμα των κρατήσεων στα περισσότερα δρομολόγια ο χαμηλός ναύλος δεν διατίθεται και το σύστημα δίνει ως φθηνότερη επιλογή για τη μονή διαδρομή τα 45 € ή, σε αρκετά δρομολόγια και τα 57 € (1η θέση αριθμημένα καθίσματα).

Είναι φανερό ότι οι κάτοικοι της Λήμνου, παρά τα μεγάλα λόγια «περί ακριτών που φυλάσσουν πατρίδα» κ.λ.π., αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση ως πολίτες κατώτερης κατηγορίας αφού η μετακίνησή τους, ακόμη και για λόγους υγείας, γίνεται σε συνθήκες χαμηλής ποιότητας υπηρεσιών για τις οποίες απαιτείται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αντίστοιχα, από την αύξηση των τιμών πλήττονται και οι κάθε είδους επιχειρήσεις του νησιού, ακόμη και ο τουρισμός, επηρεάζοντας άμεσα την ανάπτυξη του τόπου.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση, μη έχοντας σταθερό ποσό στον ετήσιο κρατικό π/υ για το μεταφορικό ισοδύναμο, και έχοντας συμπεριλάβει και την Κρήτη, καταβάλλει στους νησιώτες μικρό τμήμα του κομίστρου, με καθυστέρηση συνήθως ενός χρόνου.

Οι βουλεύτριες της Νέας Αριστεράς ρωτούν τον Υπουργό:
1. Αν θα φροντίσει για την άμεση μείωση των ναύλων του επιδοτούμενου πλοίου Aqua Blue στο δρομολόγιο Λαύριο-Αγιος Ευστράτιος- Λήμνος-Καβάλα και την διάθεση των φθηνών ναύλων σε όλες τις διαδρομές και
2. Θα τροποποιήσει τη νομοθεσία περί κατηγοριοποίησης των πλοίων ανάλογα με την παλαιότητά τους ώστε στην 3η κατηγορία να υπάρχει ανώτατο όριο παλαιότητας, έτσι ώστε στον προσεχή διαγωνισμό για την ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας να μην υπάρχει ασάφεια στην επιλογή του αναδόχου με αδιαφανή κριτήρια και να μην επιδοτούνται πλοία μεγάλης παλαιότητας.