Τα δρομολόγια των πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Σύρου, τα οποία, αν και επιδοτούμενα, δεν εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, αναδεικνύουν με ερώτησή τους 5 Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο., Πέτης Πέρκα.
Οι Βουλευτές αναφέρουν ότι εδώ και πάνω από μια δεκαετία, οι πτήσεις ‘Αθήνα – Σύρος’ έχουν ενταχθεί στο καθεστώς των ‘άγονων γραμμών’, λαμβάνοντας επιδότηση από το κράτος. Με τον τελευταίο διαγωνισμό του 2022, η συγκεκριμένη γραμμή ανατέθηκε στην εταιρία Sky Express, έναντι του ετήσιου ποσού των 424.423,85 ευρώ, δηλαδή περίπου 3.000 ευρώ ανά δρομολόγιο ‘Αθήνα – Σύρος – Αθήνα’.
Ωστόσο, η εταιρία συστηματικά δρομολογεί τις πτήσεις από Αθήνα προς Σύρο σε ‘νεκρές’ ώρες και τη θερινή περίοδο κυρίως κατά τις πρώτες πρωινές ώρες (6:30πμ). Αποτέλεσμα, τα αεροσκάφη έχουν σχεδόν πάντα πολύ χαμηλές πληρότητες. Τα συγκεκριμένα ωράρια θα επαναληφθούν και φέτος το καλοκαίρι, όπως φαίνεται από το Πρόγραμμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Sky Express.
Δυστυχώς, οι χαλαρές απαιτήσεις πληρότητας πτήσεων και ελάχιστων δρομολογίων και οι ελάχιστες τιμές ναύλου που ο διαγωνισμός ορίζει, εξασφαλίζουν επαρκέστατη επιχορήγηση και οικονομική βιωσιμότητα στο δρομολόγιο, επιτρέποντας στην αεροπορική εταιρία να προγραμματίζει πτήσεις, αδιαφορώντας για τις ώρες που εξυπηρετούν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς υπενθυμίζουν αφενός τον κύριο λόγο που επιδοτείται η πτήση, την εξυπηρέτηση δηλαδή των επιβατών, και αφετέρου ότι τα δρομολόγια πληρώνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Ελληνα φορολογούμενο και άρα πρέπει να έχουν αντίκρισμα.
Για τους λόγους αυτούς, ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει, ώστε η επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει την Αθήνα με την πρωτεύουσα του Νότιου Αιγαίου να εκτελείται σε ώρες που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό.
Δείτε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο της ερώτησης.