Ερώτηση Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Πριν μερικές ημέρες συνέβη ακόμα μια βίαιη επίθεση εναντίον σταθμάρχη στη γραμμή 1(ΗΣΑΠ) του μετρό, που αποδεικνύει περίτρανα το τεράστιο πρόβλημα φύλαξης των
σταθμών και γενικότερα του δικτύου. Το εν λόγω μάλιστα συμβάν έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή του εργαζόμενου, στοιχείο που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να θορυβεί την πολιτική
ηγεσία, ο ελλιπής σχεδιασμός της οποίας στηλιτεύεται από το σωματείο των εργαζομένων. Είναι αδιανόητο να επιστρατεύεται η γενναιότητα ενός εργαζομένου, όπως
αναφέρεται και στην ανακοίνωση του σωματείου, για να αποφεύγονται τα χειρότερα, πράγμα που επιτρέπει στον καθένα να σκεφτεί πως η αποτελεσματικότητα του σχεδίου
«Αριάδνη», για συνδρομή της αστυνομίας στην ασφάλεια των σταθμών, σίγουρα δεν βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Πέραν των ζητημάτων ασφαλείας, οι συρμοί του μετρό κινούνται, ειδικά τους θερινούς μήνες, πολύ αραιά, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να παρουσιάζουν τέτοια αναμονή που
πρακτικά η μετακίνηση με μέσα μεταφοράς καθίσταται τιτάνιο έργο για τους διαμένοντες στο λεκανοπέδιο. Η χρόνια αποεπένδυση στις συγκοινωνίες της Αττικής έχει
σαν αποτέλεσμα ακινητοποιημένους συρμούς και χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών για τους πολίτες. Η κατάσταση δε της γραμμής 3 προς και από το Αεροδρόμιο εκεί όπου κινούνται μόλις 7 διρευματικοί συρμοί (έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν τόσο στο υπόγειο τμήμα του Μετρό όσο και στο υπέργειο του ΟΣΕ λόγω των
διαφορετικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης) είναι προδήλως μη βιώσιμη, καθώς τα δρομολόγια πραγματοποιούνται πλέον ανά 36 λεπτά. Παράλληλα, το γεγονός ότι ειδικά στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ο κλιματισμός του συρμού δεν αποτελεί αυτονόητη συνθήκη καθιστά ακόμα πιο δύσκολη τη μεταφορά των επιβατών για έναν ακόμα λόγο.
Τέλος, άκρως σημαντικό είναι το να παύσει το Υπουργείο Εργασίας να κωφεύει αναφορικά με τον επανακαθορισμό του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, εκδίδοντας τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα πλαισιώνει την υποχρέωση της πολιτείας να ρυθμίζει το ζήτημα αυτό.
Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
● Με ποιον τρόπο σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο να υποχρεώσει τη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ να διασφαλίσει την ασφάλεια των εργαζομένων της;
● Ποιες ενέργειες έχουν γίνει και ποιες επίκεινται για να αναβαθμιστούν οι συρμοί των σταθερών συγκοινωνιών και να θεραπευτεί το πρόβλημα της συχνότητας των δρομολογίων;
● Πότε σκοπεύει να προωθήσει τη σύνταξη και έκδοση της σχετικής ΚΥΑ περί του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας το αρμόδιο Υπουργείο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αθανάσιος (Νάσος) Ηλιόπουλος
Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου
Ευτυχία (Εφη) Αχτσιόγλου
Χουσείν Ζεϊμπέκ
Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα
Δημήτριος Τζανακόπουλος
Μερόπη Τζούφη
Οζγκιούρ Φερχάτ