«Είναι επικίνδυνη και κακοφτιαγμένη η Εγνατία Οδός;»
Η Εγνατία Οδός (αυτοκινητόδρομος Α2) αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας και τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Η ολοκλήρωσή της συνέβαλε και συνεχίζει να συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της Ηπείρου και τη διασύνδεσή με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και συνολικά με την Ευρώπη, διευκολύνοντας τις μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει την Εγνατία Οδό σε ιδιώτες εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το κόστος και την ασφάλεια των μετακινήσεων. Στα ερωτήματα αυτά ήρθε να προστεθεί η δήλωση του Περιφερειάρχη Ηπείρου στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας ο κύριος Καχριμάνης δήλωσε:
«Η Εγνατία Οδός είναι επικίνδυνη. Η συντήρηση ήταν επιφανειακή, μια πέτσα άσφαλτο. Η πρώτη σήραγγα στην Κατάρα πρέπει να κλείσει. Είναι έτοιμη να καταρρεύσει».
Αν και διευκρίνισε πως αναφέρεται στη «Σήραγγα Ανηλίου», σημειώνοντας πως πρέπει να κλείσει και να γίνουν έργα συντήρησης και αναβάθμισης, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ανακάλεσε μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών παραμένει σιωπηλό χωρίς να τοποθετείται δημόσια για την οδική ασφάλεια στην Εγνατία Οδό.
Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Εχει γίνει η απαραίτητη διερεύνηση των παραπάνω πληροφοριών; Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα; Αν όχι, θα υπάρξει άμεσος έλεγχος από εμπειρογνώμονες και μηχανικούς ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα του αυτοκινητοδρόμου;
2. Η σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η κυβέρνηση με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ και EGIS PROJECTS SA διασφαλίζει την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου;
3. Εχουν διασφαλιστεί οι θέσεις εργασίες και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της «Εγνατίας Οδού ΑΕ»;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τζούφη Μερόπη
Πέρκα Πέτη