Ακόμα ένα οδυνηρό πλήγμα δέχεται η Πάτρα και το λιμάνι της, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε για δεύτερη φορά το αίτημα χρηματοδότησης για την υπογειοποίηση του τμήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ρίου-Νέου Λιμένα. Η εξέλιξη αυτή φέρνει σε αδιέξοδο ένα έργο κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής, αφήνοντας το τελευταίο τμήμα του χωρίς χρηματοδοτική στήριξη. Δυστυχώς, η αίτηση χρηματοδότησης που υποβλήθηκε τον Ιανουάριο του 2024 στο πλαίσιο του προγράμματος " Connecting Europe Facility II" 2021-2027 έλαβε αρνητική απάντηση, επαναλαμβάνοντας την άρνηση χρηματοδότησης του καλοκαιριού του 2022.
Πλέον, το μέλλον του έργου μοιάζει αβέβαιο. Αξίζει να τονιστεί πως οι συνέπειες από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου δεν περιορίζονται μόνο στην τύχη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Θίγουν άμεσα το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας του Δήμου Πατρών, ενώ παράλληλα φρενάρουν την ανάπτυξη του εμπορευματικού τμήματος του Νέου Λιμένα.
Η κατάσταση φαντάζει δραματική. Η Πάτρα και το λιμάνι της, όμηροι της γραφειοκρατικής διαδικασίας και της ανικανότητας της κυβέρνησης να διαχειριστεί αποτελεσματικά το ζήτημα. Είναι απαράδεκτο η κυβέρνηση να αφήνει στο έλεος της τύχης ένα έργο κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής, χωρίς να λαμβάνει άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησής του.