Χωρίς ερευνητικό σκάφος κινδυνεύει να μείνει η Ελλάδα

Τον κίνδυνο να μείνει η Ελλάδα χωρίς ερευνητικό ωκεανογραφικό σκάφος, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη θαλάσσια έρευνα και τα εθνικά συμφέροντα, τονίζει η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη.

Με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων και τον υπουργό Οικονομικών, η βουλευτής Ιωαννίνων αναφέρει πως «το ωκεανογραφικό ΑΙΓΑΙΟ του ΕΛΚΕΘΕ αποτελεί το μοναδικό ερευνητικό πλοίο ανοιχτής θάλασσας και πολλαπλών χρήσεων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1985 και πλέον αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα λόγω παλαιότητας και αδυναμίας εξεύρεσης ανταλλακτικών».

Σημειώνει επίσης πως «έπειτα από πολύχρονες προσπάθειες του ΕΛΚΕΘΕ, το φθινόπωρο του 2018, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ερευνας & Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης εξασφάλισε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) για την κατασκευή νέου σκάφους». Ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε ήταν 55 εκατ. €, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 41 εκατ. € (75% του συνολικού προϋπολογισμού). Αντίστοιχα, το ελληνικό κράτος ανέλαβε τη χρηματοδότηση του 25% του έργου, δηλαδή 14 εκατ. € και η ΕΤΕ διέθεσε άμεσα την προκαταβολή των 8 εκατ. €.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η βουλευτής Ιωαννίνων, «οι κυβερνητικοί χειρισμοί είχαν ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει καμία πρόοδος στην εξεύρεση εθνικής χρηματοδότησης και συνακόλουθα να μην υλοποιηθεί ο σχεδιασμός και η ναυπήγηση του νέου ερευνητικού σκάφους».

Στο πλαίσιο αυτό, οι αρμόδιοι υπουργοί καλούνται να εξηγήσουν τους λόγους που δεν προχώρησε και δε χρηματοδοτήθηκε η κατασκευή του νέου ωκεανογραφικού σκάφους από το 2019 έως σήμερα. Επίσης τίθεται το ερώτημα πως θα συνεχιστεί και πως θα διασφαλιστεί η θαλάσσια έρευνα στην Ελλάδα. Τέλος, οι υπουργοί καλούνται να απαντήσουν αν υπάρχει η πολιτική βούληση από πλευράς της κυβέρνησης ώστε να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή του νέου ωκεανογραφικού σκάφους.

Την ερώτηση συνυπογράφουν οι: Σία Αναγνωστοπούλου, Πέτη Πέρκα και Θεανώ Φωτίου

Μοιράσου το: