Αγαπητοί/τές σύντροφοι και συντρόφισσες,
Στο πρώτο μου κείμενο, θα ήθελα να συνεισφέρω ορισμένες σκέψεις σχετικά με τα μέχρι τώρα πεπραγμένα μας και σημεία που έλειψαν/θα μπορούσαν να γίνουν διαφορετικά*.
- Ευρωεκλογές
Γενικόλογη αναφορά στην παρουσία της Νέας Αριστεράς και της δράσης που επιθυμεί να αναλάβει στο Ευρωκοινοβούλιο. Δεν συζητήθηκε καθόλου το θέμα των εκλογών για πρόεδρο της ευρωπαϊκής επιτροπής και ποιον υποψήφιο θα στηρίζαμε ως αριστερή δύναμη. Επρεπε να έχουμε προβάλει περισσότερο την προσωπικότητα και τη δράση του Walter Baier και να δώσουμε έναν σαφή στόχο από την αρχή στα άτομα που σκέφτονταν να μας ψηφίσουν.
Η ευρωπαϊκή ατζέντα έπρεπε να συνδεθεί με την ελληνική πραγματικότητα με πολύ συγκεκριμένες προτάσεις και όχι το δεύτερο να υπερτερήσει του πρώτου, καθώς οι πολιτικές της Ε.Ε μας επηρεάζουν άμεσα βάσει Συντάγματος.
Οι υποψήφιοί μας παρασύρονταν να απαντούν για το «πόθεν έσχες» του Κασσελάκη. Δύσκολα γυρνούσαν την κουβέντα υπέρ τους στα τηλεοπτικά πάνελ. Μόνο λίγο προς το τέλος κάποιοι προσπάθησαν. Χρειάζεται να δουλευτεί περισσότερο αυτό, ώστε κάθε ερώτηση να είναι βήμα για να προβάλουμε τη δική μας δράση και σκέψη.
Για νεοφυή κόμματα σε ένα τόσο θολό τοπίο, το πόρτα – πόρτα είναι μια παραδοσιακή πλην όμως πολύ αποτελεσματική πρακτική. Ο φόρτος εργασίας των υποψηφίων μας υπήρξε πολύ μεγάλος, καθώς όργωναν όλη την Ελλάδα, για αυτό και ο ρόλος των μελών και των δικτύων έπρεπε να αξιοποιηθεί περισσότερο για να ισοφαρίσει κάπως τα πράγματα. Για παράδειγμα, πέρα από τις επίσημες εκδηλώσεις, έπρεπε κατά τη γνώμη μου, σε μικρές ομάδες των 3-4 να ξεχυθούμε στις γειτονιές και να μιλήσουμε με τους ανθρώπους πρόσωπο με πρόσωπο. Οι άνθρωποι σχετίζονται με ανθρώπους, μια φωτογραφία δεν αρκεί, ξεχνιέται. Η εντύπωση όμως που κάνουμε σε κάποιον όταν του μιλάμε και δείχνουμε ότι ενδιαφερόμαστε για αυτόν, δεν ξεχνιέται ποτέ. Η αίσθηση ότι το κόμμα/οργάνωση είναι δίπλα σου κάπου (φυσική παρουσία) και όχι κάπου αόριστα και μακριά (τηλεόραση, social media) είναι πολύ βασική, γιατί ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν.
- Social Media και ζητήματα επικοινωνίας
Η επιτρεπτικότητα που δείχνουμε σε υβριστικά και υποτιμητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι υπέρ μας. Τα τρολ αυτόν ακριβώς το σκοπό έχουν: Να «αποικήσουν» με τον λόγο τους το χώρο σου και να σε «σβήσουν» εντός του κι ας είναι δικός σου. Είναι μια πάγια τακτική που ποντάρει για την επιτυχία της στην αναμενόμενη αντίδραση του: «Δεν ασχολούμαι, είναι ποταπό όλο αυτό.» Οπότε, προτείνω:
- Να βγει μια ανακοίνωση που να προειδοποιεί ότι εφεξής τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται και ότι μόνο οι σοβαρές συζητήσεις επιτρέπονται με επιχειρήματα για όποιον θέλει (σε ατομικά προφίλ, αλλά και σε ομαδικά).
- Οταν βλέπουμε ότι ένας σύντροφος ή συντρόφισσα βάλλεται με ύβρεις να παρεμβαίνουμε και να «κόβουμε» το νοσηρό thread με ευγενικό και τεκμηριωμένο τρόπο. Χρειάζεται να προβάλουμε δηλαδή με τη στάση μας ότι μπορεί να μην είμαστε ακόμα τέλεια συγκροτημένοι, αλλά ότι είμαστε μαζί σε αυτό και ότι δεν αφήνουμε έκθετους/ες τους συνοδοιπόρους μας. Και ότι κάθε προσβολή ή υποτιμητικό σχόλιο δεν μένει αναπάντητο.
- Σχόλια που είναι ψευδή ή που άπτονται της επικαιρότητας προτείνω να απαντώνται τεκμηριωμένα και να γίνεται πάσα για να προωθηθεί το πρόγραμμά μας. Παραδείγματα:
Α. «Πόθεν έσχες»: Θα μπορούσε να γίνει ένα εφαλτήριο για να προβάλουμε την οικονομική μας ανεξαρτησία ως πολιτική οργάνωση και την καθαρότητα των οικονομικών μας συναλλαγών.
Β. «Εσείς που κλέψατε τις έδρες»: Οι έδρες βάσει συντάγματος ανήκουν στον ελληνικό λαό, ο οποίος με την ψήφο του εκλέγει πρόσωπα σε συγκεκριμένες θέσεις και αυτά τα πρόσωπα οφείλουν να δρουν κατά συνείδηση. Τα κίνητρα όσων καταφέρονται εναντίον μας είναι οικονομικά γιατί έχουν χάσει πολύτιμα έσοδα, από τη στιγμή που οι πρώην βουλευτές συνεισέφεραν μέρος της βουλευτικής τους αποζημίωσης στο κόμμα που ανήκαν. Δεν υπάρχει ήθος στο αίτημά τους αυτό, μόνο οπορτουνισμός.
Γ. «Εσείς που ψηφίσατε μνημόνια, φέρατε την καταστροφή, φταίτε για το προπατορικό αμάρτημα κ.λπ.»: Κατανοούμε ότι δεν εξηγήσαμε επαρκώς τη στάση που κρατήσαμε εκείνη την περίοδο και ότι υπάρχουν κρίσιμες λεπτομέρειες που δεν έχουν επισημανθεί με εύληπτο τρόπο σχετικά με το 2015 και τη μνημονιακή σύμβαση με τον ESM. Εχουμε κάνει την αυτοκριτική μας και είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε με σαφήνεια σε κάθε σας ερώτημα. Δεν είμαστε ούτε θεοί ούτε μάγοι, είμαστε πολιτικοί άνθρωποι που πράττουμε με βάση τις επιλογές και τα δεδομένα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Εάν υπάρχει κάποιος οικονομικός όρος που σας δυσκολεύει, να σας φέρουμε ένα απλό παράδειγμα.
Ετσι, α. το τρολ εγκαταλείπει και β. αυτός που διαμαρτύρεται ορθά λαμβάνει απάντηση και του δίνεται ο χρόνος να επεξεργαστεί την πληροφορία και να επιλέξει εάν τον καλύπτουμε ή όχι.
- Δεν πρέπει να εστιάζουμε τόσο πολύ στον Μητσοτάκη, ο σκληρός καπιταλισμός που κομίζει και η απορρέουσα κοινωνική αδιαφορία για την ίδια την ανθρώπινη ζωή δεν είναι κτήμα του, είναι κάτι που κάνουν όλοι οι Ευρωπαίοι σχεδόν πρωθυπουργοί αυτήν την περίοδο. Είναι ένα πιόνι και αυτός των επιχειρηματικών συμφερόντων που συνδιαλέγονται μαζί του για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους. Οσο αναφερόμαστε σε αυτόν ασταμάτητα, τον θεοποιούμε ως αντίπαλο και τον κάνουμε να φαίνεται πιο δυνατός από εμάς. Τον διαφημίζουμε και δεν πρέπει. Αντίθετα θα πρέπει να τον αναφέρουμε αραιά και πού ως ιδιότητα (ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση) και όχι ως όνομα. Περισσότερα σχετικά με τη λογική αυτής της στρατηγικής, δείτε εδώ: https://athinazografaki.gr/einai-i-dexia-tou-mitsotaki/. Απομυθοποίηση και γεγονότα, όχι προσωποκεντρισμός και lifestyle.
Το website μας χρειάζεται βελτιώσεις:
- Δεν «διαβάζει» καθόλου. Χρειάζεται περισσότερους τίτλους και μπολνταρίσματα στα κυρίως κείμενα. Η προσοχή που έχει διαθέσιμη ο/η διαδικτυακός/ή αναγνώστης/στρια είναι δυστυχώς πολύ περιορισμένη, κάποια δευτερόλεπτα. Οπότε είναι σημαντικό να διαβάζουν τα κείμενά μας και διαγώνια και να ξεχωρίζουν κομβικές φράσεις που δίνουν το στίγμα μας.
- γραφή μελών: Στη δική μου περίπτωση, συμπλήρωσα μια φόρμα με τα στοιχεία μου, αλλά μου έκανε εντύπωση που δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να κάνουμε μια συνάντηση δια ζώσης μαζί και με τα υπόλοιπα μέλη, ώστε να με γνωρίσουν και να τα γνωρίσω καλύτερα, να ελεγχθούν τα οικονομικά μου στοιχεία, η απασχόλησή μου, να διερευνηθούν οι προθέσεις μου κ.λπ. Την εποχή που λογιών λογιών «Μίχοι» ψάχνουν να δικτυωθούν για να κάνουν αισχρές business και να έχουν κάλυψη από υψηλόβαθμα στελέχη των κομμάτων, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.
- Μεγαλύτερη διαδραστικότητα: Στα σημεία που αναλύουμε τις θέσεις μας π.χ. για τις αυξήσεις στις τιμές του ρεύματος, να έχουμε ένα button που να καλεί σε δράση: «Στείλε μας την εμπειρία σου. Τι μπορείς να κάνεις; Σύνδεση με φορείς που μπορεί να προωθήσει το αίτημά του και να καταγγείλει το καρτέλ των παραγωγών και παρόχων ενέργειας.
- Η «Νέα Αριστερά» στην περιοχή σου: «Μη μένεις στη σιωπή. Μίλα απευθείας με κάποιον από εμάς: (πρόβλημα, σκέψη, απλή κοινωνικοποίηση, κ.λπ.) – να φαίνεται κάπου ευκρινώς.
- Οταν χρησιμοποιούνται τα προσωπικά κανάλια στελεχών στο Youtube για μετάδοση περιεχομένου, καλό είναι να ενεργοποιούνται τα σχόλια και να απαντάνε σε τυχόν ερωτήσεις που θα γίνουν καλοπροαίρετα, απλά και κατανοητά, με παραδείγματα που μπορεί ο κάθε ένας συνδέσει με την καθημερινότητά του. Να παράγουμε υλικό που να δίνει τροφή για σκέψη.
Αυτό εξυπηρετεί και έναν άλλο στρατηγικό σκοπό: Εάν κάποιο άτομο θέλει να συζητήσει με τους φίλους του και την οικογένειά του τους λόγους που θέλει να έρθει κοντά μας, είναι καλό να τον έχουμε εφοδιάσει με επιχειρήματα. Οταν κάποιος π.χ. του αντιγυρίσει κάτι τύπου: «Ο Χαρίτσης εκείνο, ο Σταθάκης το άλλο, η Αχτσιόγλου το δείνα», αυτός θα πρέπει με το υλικό μας να μπορεί να τεκμηριώσει γιατί η επιλογή του είναι ορθή. Εάν δεν του δίνουμε αυτή τη σιγουριά με τα επιχειρήματά μας, νιώθει ανασφαλής και δεν αντέχει την “peer group pressure”, όσο και αν θέλει να συνταχθεί μαζί μας.
*Εάν κάτι από αυτά έχει ήδη συζητηθεί και λυθεί, παρακαλώ αγνοήστε το και κρατήστε μόνο ότι προσθέτει στην προσπάθειά μας.
Με συντροφικούς χαιρετισμούς,
Αθηνά Ζωγραφάκη
Μέλος Νοτίου Τομέα
Νέας Αριστεράς Πάτρας