Ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)

Η συμπαιγνία Κυβέρνησης – ΟΛΘ σε βάρος της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και της ελληνικής οικονομίας

Οι νέες ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση της ΝΔ για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΘ Α.Ε., είναι σκανδαλώδεις και ποινικά ελεγχόμενες, αλλά κυρίως επιβεβαιώνουν τον αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα τέτοιων ιδιωτικοποιήσεων.

Η παραδοχή ότι η ΟΛΘ ΑΕ δεν είναι σε θέση να υλοποιήσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις εντός των προθεσμιών που έχουν τεθεί στη Σύμβαση Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συνιστά ΟΥΣΙΩΔΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ (Αρθρο 24.α.i «ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΘΕΤΗΣΗΣ») καθώς έχει σημαντική αρνητική επίπτωση στα οικονομικά συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου και θα έπρεπε να οδηγήσει την κυβέρνηση της ΝΔ όχι στην παροχή πενταετούς παράτασης για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, αλλά στην καταγγελία της Σύμβασης Παραχώρησης.

Η Εκθεση τού Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ρητά επισημαίνει ότι «προκύπτει μείωση εσόδων του Δημοσίου, το ακριβές ύψος της οποίας δε δύναται να προσδιοριστεί»! Δηλαδή, το Γ.Λ.Κ. εμμέσως πλην σαφώς κτυπάει καμπάνα για το αδίκημα της ΑΠΙΣΤΙΑΣ!

Ως Νέα Αριστερά καταγγέλλουμε την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το νομοσχέδιο και την καλούμε να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης, ώστε να αναλάβει το Ελληνικό Δημόσιο την υλοποίηση των επενδύσεων που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα διεκδικούμε τις ποινικές ρήτρες που προβλέπονται στη Σύμβαση Παραχώρησης για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων (Παράρτημα 16.2 της Σύμβασης Παραχώρησης).

Ως Νέα Αριστερά ζητάμε την ενίσχυση της δημόσιας εποπτείας και του δημόσιου ελέγχου του λιμενικού συστήματος της χώρας εξαιτίας και της άνευ όρων και προϋποθέσεων ιδιωτικοποίησης των λιμανιών που υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Ως εκ τούτου εισηγούμαστε:
την επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) ως ανεξάρτητης Αρχής που καταργήθηκαν με το Ν. 4770/2021.
την επανασύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) ως ανεξάρτητης Αρχής με παρουσία σε όλα τα λιμάνια που έχουν ιδιωτικοποιηθεί (ή πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν στο μέλλον) με πλήρη στελέχωση ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στο ρόλο της.

Μοιράσου το: